Ruilen & retourneren
Hoe stuur ik mijn bestelling retour?
Wat vervelend om te horen dat jouw bestelling niet naar wens is! Om jouw retourzending zo goed mogelijk in behandeling te kunnen nemen, hebben wij hieronder de benodigde informatie toegelicht. De barkruk(ken) die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen bij ons zijn aangemeld per e-mail, telefonisch of Whatsapp.
Wij hebben een aantal voorwaarden waar de retournering aan moet voldoen om deze in behandeling te nemen:
1. De barkruk(ken) moet 100% splinternieuw zijn en ingepakt worden in de originele verpakking of andere geschikte verpakking.
2. De retour moet binnen 14 dagen bij ons aangemeld zijn, te tellen vanaf de leveringsdatum.
3. Barkruk(ken) mogen niet gemonteerd of gedeeltelijk gemonteerd zijn. (Mocht je meer informatie willen over het demonteren, neem dan even contact met ons op).
Wij hanteren 2 verschillende mogelijkheden om jouw bestelling retour te sturen. Zie hieronder de volgende mogelijkheden:
Optie 1:
Je stuurt het retourpakket zelf terug met dezelfde vervoer als waarmee het pakket is bezorgd. In ons geval gaat het om de volgende 2 partijen: DPD of GLS. Wij sturen jou dan één of meerdere retourlabels zodat je de paket(ten) kan opsturen naar ons.
Kosten: (€14,95 per pakket)
Optie 2:
Wij halen de bestelling bij jouw thuis of op kantoor weer op en dat gaat als volgt:
1. Je meld de retour binnen 14 dagen bij ons aan per e-mail, telefonisch of Whatsapp.
2. Je gaat akkoord met de retourvoorwaarden.
3. Je geeft ons 3 beschikbare ophaaldatums waarbij je zelf aanwezig bent.
4. Zodra wij een akkoord hebben, plannen wij een ophaalafspraak voor je in.
5. Verpak je retourpakket(ten) in de originele of geschikte verpakking (gedemonteerd).
6. Zet je retourpakket(ten) klaar voor de koerier, zodat de koerier het eenvoudig kunt meenemen.
7. Je krijgt binnen 14 dagen bericht nadat wij je geretourneerde bestelling hebben ontvangen in ons magazijn en hebben gecontroleerd op schade, het volledige of indien bij schade (het gedeeltelijke) aankoopbedrag terug.
8. Nadat wij het aankoopbedrag of een (gedeelte) hiervan hebben teruggestort ontvang je een bevestigingsmail. Het aankoopbedrag zal binnen 3 werkdagen terug op jouw bankrekening staan.
Kosten: (€24,95 per pakket)
BELANGRIJK:
1. Verwijder of kras de oude labels door, zodat er geen verwarring kan ontstaan bij het terugsturen van jouw bestelling.
2. Wij van Barkrukje.nl zijn niet verantwoordelijk voor schade of verlies tijdens de retourzending.
3. Bij het ophalen adviseren wij om het afhaalbewijs aan de koerier te vragen. Dit dien je ons per e-mail, telefonisch of Whatsapp door te sturen, zodat wij het kunnen archiveren. Zonder dit, kan er bij verlies niet bewezen worden dat je het pakket(ten) aan de koerier hebt meegegeven en zal er geen bemiddeling vanuit onze kant mogelijk zijn.
Wij hebben een aantal voorwaarden waar de retournering aan moet voldoen om deze in behandeling te nemen:
1. De barkruk(ken) moet 100% splinternieuw zijn en ingepakt worden in de originele verpakking of andere geschikte verpakking.
2. De retour moet binnen 14 dagen bij ons aangemeld zijn, te tellen vanaf de leveringsdatum.
3. Barkruk(ken) mogen niet gemonteerd of gedeeltelijk gemonteerd zijn. (Mocht je meer informatie willen over het demonteren, neem dan even contact met ons op).
Wij hanteren 2 verschillende mogelijkheden om jouw bestelling retour te sturen. Zie hieronder de volgende mogelijkheden:
Optie 1:
Je stuurt het retourpakket zelf terug met dezelfde vervoer als waarmee het pakket is bezorgd. In ons geval gaat het om de volgende 2 partijen: DPD of GLS. Wij sturen jou dan één of meerdere retourlabels zodat je de paket(ten) kan opsturen naar ons.
Kosten: (€14,95 per pakket)
Optie 2:
Wij halen de bestelling bij jouw thuis of op kantoor weer op en dat gaat als volgt:
1. Je meld de retour binnen 14 dagen bij ons aan per e-mail, telefonisch of Whatsapp.
2. Je gaat akkoord met de retourvoorwaarden.
3. Je geeft ons 3 beschikbare ophaaldatums waarbij je zelf aanwezig bent.
4. Zodra wij een akkoord hebben, plannen wij een ophaalafspraak voor je in.
5. Verpak je retourpakket(ten) in de originele of geschikte verpakking (gedemonteerd).
6. Zet je retourpakket(ten) klaar voor de koerier, zodat de koerier het eenvoudig kunt meenemen.
7. Je krijgt binnen 14 dagen bericht nadat wij je geretourneerde bestelling hebben ontvangen in ons magazijn en hebben gecontroleerd op schade, het volledige of indien bij schade (het gedeeltelijke) aankoopbedrag terug.
8. Nadat wij het aankoopbedrag of een (gedeelte) hiervan hebben teruggestort ontvang je een bevestigingsmail. Het aankoopbedrag zal binnen 3 werkdagen terug op jouw bankrekening staan.
Kosten: (€24,95 per pakket)
BELANGRIJK:
1. Verwijder of kras de oude labels door, zodat er geen verwarring kan ontstaan bij het terugsturen van jouw bestelling.
2. Wij van Barkrukje.nl zijn niet verantwoordelijk voor schade of verlies tijdens de retourzending.
3. Bij het ophalen adviseren wij om het afhaalbewijs aan de koerier te vragen. Dit dien je ons per e-mail, telefonisch of Whatsapp door te sturen, zodat wij het kunnen archiveren. Zonder dit, kan er bij verlies niet bewezen worden dat je het pakket(ten) aan de koerier hebt meegegeven en zal er geen bemiddeling vanuit onze kant mogelijk zijn.
Hoelang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?
Als je gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan. Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht.
De terugbetaling kan soms even duren, omdat wij altijd een controle doen op mogelijke schade.
De terugbetaling kan soms even duren, omdat wij altijd een controle doen op mogelijke schade.
Op welke rekening wordt mijn betaling teruggestort?
Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waar het bedrag van is afgeschreven. Het is niet mogelijk om hier een andere rekening voor te gebruiken.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Spijtig genoeg zijn wij genoodzaakt om retourkosten te vragen. Gelukkig hebben wij in samenwerking met DPD & GLS de kosten zo laag mogelijk weten te houden voor jou als klant van Barkrukje.nl.
Zie voor meer informatie: 'Hoe stuur ik mijn bestelling retour?' om antwoordt te krijgen op jouw vraag.
Kan ik mijn product omruilen?
Wist je dat we dol zijn op ruilen? We maken het een vrolijke ervaring! Als je ooit van gedachten verandert, neem gewoon contact met ons op. We begeleiden je met een glimlach door het ruilproces en zorgen ervoor dat je snel iets hebt waar je echt blij van wordt.
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij adviseren je wat te doen en helpen het probleem op te lossen.
Wat zijn de kosten voor het omruilen?
Ruilen is gratis, wat betekent dat je zonder extra kosten een ander product kunt kiezen als je niet tevreden bent met wat je hebt ontvangen.
We willen je erop attenderen dat een goede verpakking cruciaal is om schade te voorkomen. Als het meubel beschadigd bij ons aankomt als gevolg van onjuiste verpakking, zijn we genoodzaakt €50 in te houden op de terugbetaling.